Provincie salta en jujuy

3 maart 2015 - Tilcara, Argentinië

Dank voor alle lieve berichtjes. Leuk!
Vandaag stappen we op de bus richting bolivia na een ruime week doorgebracht te hebben in de provincies salta en jujuy. Wat een supermooie omgeving! Dat hadden we bij aankomst in salta niet verwacht. Regenachtig, druk, norse taxichauffeur, etc. We weten nu inmiddels dat aankomen op een nieuwe plek het lastigste onderdeel van backpacken is voor ons. Een busterminal is nu eenmaal niet fraai.

We hebben afwisselend dagtours in de omgeving gehad en het stadje salta ontdekt. Daarbij hebben we een avondje pena gedaan: folklorische muziek en dans terwijl je uit eten bent. La vieja estacion bleek de perfecte keus, aldus ook lonely planet. Met een cd en danservaring rijker ( ja ik, kim was weer de klos, zoals altijd...) en een volle buik van het mega zware toetje konden we door de stromende regen huiswaarts.

Tijdens de toer noordelijk van salta besloten we niet 'huiswaarts' te gaan, maar in tilcara te stoppen. Slechts 3,5. Uur van de grens af. En wat een goede keus!! Ons hostel bereiken is dan wel een enorm steile klim, maar dan bereik je een landgoed met geweldig uitzicht op de bergen. Wederom gastvrije ontvangst en faciliteiten tot en met. We boffen! Hoogtepunt was wel de ontmoeting met onze argentijnse huisgenoten, die ons tegen middernacht spontaan uitnodigde voor een typisch argentijns bbq.

Helaas wel heel veel last van mn inmiddels 5 maanden oude peesblessure door de slechte buszit en vanuit nederland meegenomen luchtwegproblemen. De volgende ochtend was dan ook ff mental breakdown. Niet normaal kunnen zitten, bewegen, ademhalen of praten zonder hoesten gaat op een gegeven moment opbreken. Toen ik half uur daarna whatsappje las met de vraag of ik getuige wil zijn op de bruiloft in lima, volgde natuurlijk een 2e emo moment.... Maar dan anders...
Uiteindelijk zijn we samen met onze buenos aires vrienden naar de apotheek gegaan voor wat hulpmiddelen. Ook heb ik erna een klankschaalsessie gevolgd, leuk om dat hier mee te maken in deze idyllische omgeving. Heel anders dan in nederland, veel intenser. Dichter bij de natuur.

Door dit alles even in slowtempo gegaan, was in deze omgeving zeker geen straf! Volop gebruik gemaakt van de hangmatten en dat bleef niet onopgemerkt... Altijd wel een kat of hond die erbij kwam liggen (gelukkig de hond niet op schoot...)
Maar nu weer gas geven. Hoe dan ook, we willen natuurlijk wel op tijd in peru zijn!

1. Ingeborg Martens:
    3 maart 2015
    De foto's zien er super uit en de verhalen zijn erg leuk om te lezen. Geniet nog van jullie vakantie.
  2. Jos en wil van Dijk:
    Hoi Bart en Kim,
    Allereerst Kim hopen we dat jij je weer wat beter voelt.(Jos heeft vandaag een spuit in zijn schouder gehad voor een slijmbeursontsteking)
    Wat een mooie foto's ,dat wij die hier kunnen zien en jullie belevenissen kunnen lezen,ik blijf het geweldig vinden.
    We kijken weer uit naar het volgende stukje.
    Geniet ze!
    Veel liefs Jos en Wil
  3. Anne-Marie den Mulder:
    3 maart 2015
    mooooi zeg, goed genieten samen!! groetjes Anne-Marie
  4. Dion van Dijk Jr.:
    Hoi Bart en Kim,
    Dat jullie op mooie stekkies komen hebben we wel gezien op de foto's via whatsapp. Het reizen op zich is dan misschien niet altijd even leuk, maar blijkbaar vinden jullie wel steeds een goede plek om te verblijven. Lekker een hapje eten en een dansje doen, hoewel je dat laatste de volgende dag weer moet bekopen. Nu op naar de zoutvlakten in Bolivia. We hebben daar al foto's van gezien en het ziet er heel veelbelovend uit. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen daar. Goede reis en een hele dikke knuffel van ons.
  5. Susanne en Hugo:
    Hey Bart en Kim,
    Erg fijn en leuk dat we jullie beetje kunnen volgen via deze site en natuurlijk de Appjes. We hopen dat jullie wel kunnen genieten van alle mooie plekken ondanks de kwaaltjes van Kim. Hopelijk gaat het snel beter.
    Wat een ontzettend leuke verrassing dat je gevraagd bent als getuige Kim. Dat wordt een nog veel specialer moment dan het al zou worden. Erg leuk!
    Nu eerst nog genieten van Bolivia.
    Veel liefs, XXX Hugo en Suus
  6. Wilma:
    8 maart 2015
    Hallo kim en bart

Jullie zijn al een heel eind opweg naar lima,
    het is ook wel een hele leuke verrassing voor jou kim
    dat je getuige mag zijn op de bruiloft.
    jammer dat je oude blessure weer is gaan opspelen en dat
    je nog steeds last hebt van je luchtwegen hoop dat het
    vlug wat beter met je gaat,maar nu eerst gaan genieten
    van de zoutvlakte en de mooie omgeving.

heel veel liefs van w&m