Puerto iguazu, posadas, san ignacio

25 februari 2015 - Puerto Iguazú, Argentinië

Backpacken is keuzes maken, zo ook voor dit verslag. Zoveel te zien, te doen en dus ook te regelen. Want van de een naar de andere plaats trekken is hard werken. En veel buszitten in argentinie!
Onze eerste 18u durende busrit naar puerto iguazu was geweldig. Enorme stoelen, kussentje, dekentje, eten en drinken, filmpjes, prachtig uitzicht en -ook fijn- heel schoon. Onze volgende buservaringen zouden heel wat anders gaan brengen... Zeg maar 0.0 vergelijkbaar, of ja op de duur vd ritten na dan...

PI is de uitvals basis voor de watervallen in brazilie en argentinie. Wow! Prachtige panaroma's en spectaculaire wandeling over glibberige ijzeren paden bovenop op de watervallen. Machtig is de garganta del diablo (duivelsmond) waar je niet droog uit kan komen! Alleen jammer van die efteling prijzen. Als toerist zonder euro's voelden we ons vaak dubbel genaaid... Niet alleen is de pesos slecht (en daarmee in brazilie alles dubbel zo duur), ook de entreeprijzen voor estranjeros zijn bijna overal 2x zo hoog. Dieptepunt: 1 macd menu omgerekend 18 euro (in brazilie weliswaar) We hebben dus veel geleefd op koekjes en crackers, waar ze in argentinie toch welvan houden. Wij intussen niet meer zo.

Ons hostel was nice, resortidee, dus dat was s avonds lekker loungen aan het zwembad. Ontmoeting aangemoedigd door wederzijdse liefde voor katten met zwitserse alto stelletjes (compleet met dreadlocks, metalshirts enz) was lachen. Begint een van die jongens doodleuk over zijn bijbaantje als dealer van paddo's te vertellen, want die groeien bij hem op de hoek. Alleen jammer dat zn moeder ns zo'n koekje vond.... En in t ziekenhuis belandde ...

Daarna zijn we verder getrokken naar posadas, vooral als tussenstop voor salta. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de ruines vd jezuiten te bezoeken in san ignacio. Bloedje heet, flater om te gaan voor wat hoopjes stenen. De imposante foto in onze reisbijbel was de enige reden voor deze dagtoer... Veel armoede ook. Hordes kindjes die letterlijk op je af stormen om vervolgens keihard 'moneda' in je gezicht te schreeuwen. Zielig 'toneel' om sympathie op te wekken wordt hier blijkbaar nog niet aangeleerd.

Ons hostel was prima. Overal is het personeel uber vriendelijk. Doorgezakte bedden zijn we intussen gewend. Nog altijd een warme douche. Dit keer boven het toilet en de wasbak, met een herkenbare peruaanse douchekop, iets luxere variant inmiddels. De voormalige kortsluitingsmomenten waren nog duidelijk herkenbaar op de muren.

Nu inmiddels in salta eo, waar we nog even blijven, maar dat voor een volgende keer.

1. Laura:
    Lieve Bart en Kim,
    Leuke verhalen en mooie foto's!! Vooral de foto met poncho bij de watervallen is onze favoriet: samen lachen en plezier hebben, aan het genieten dus!
    Zijn wel benieuwd naar jullie Tango moves, dus zodra jullie weer in NL zijn zien we deze graag ;)
    Veel plezier nog daar en tot de volgende blog. Enjoy!
    Liefs, Etienne & Laura
  2. Ans:
    26 februari 2015
    Bonjour. Op dit moment lijkt het hier ook op een waterval. Alleen die van jullie is mooier. Jammer dat ze op sommige plaatsen Europese bedragen hanteren. Hopelijk nog vele avonturen te beleven en mooie natuur en bezienswaardigheden te bezoeken. Wij genieten mee met jullie verhalen en foto's. Liefs Ans en Ton
  3. Jos en wil van Dijk:
    Hoi Bart en Kim,
    Leuk om van jullie reis op de hoogte te worden gehouden door jullie verhalen en foto's.
    Nog een hele ,fijne, mooie tijd.
    Geniet er van,
    Veel liefs,
    Jos en Wil
  4. Tom en Janneke:
    Ola Kimmie en Bartchen,
    Net jullie spannende verhalen gelezen, kwam er achter dat er geen e-mail naar me werd uitgestuurd bij nieuw bericht! En dit zijn werkelijk hele mooie en ook spannende belevenissen zeg!! Vooral de foto's en het verhaal van de watervallen zijn erg gaaf, zou er graag zelf ook eens naar toe willen als ik dit zo lees ;). Nou, nog heel veel plezier de komende anderhalve maand en we lezen jullie nieuwe verhaaltje wel weer.
    Veel liefs, Tom en Janneke
  5. Frank:
    28 februari 2015
    Hoi Bart en Kim,

Kijk dat is nou de buitenwereld en een beetje anders dan Eindhoven. Elke dag weer nieuwe ervaringen opdoen en dan zeker de mooie ! dat geeft een gevoel van "ik leef" !
    Geniet ervan zoveel als je kan en blijf die fijne verhalen schrijven.
    Groet, Frank
  6. Wilma:
    1 maart 2015
    Lieve Kim & Bart

Wat hebben jullie al veel meegemaakt en veel gereisd vooral met de bus en wat zijn die watervallen mooi(geweldig om dat mee te maken)heb ook het filmpje gezien (van Tom).
    Jullie zijn al een heel eind opweg geniet er nog maar van verder nog een hele goede reis.

gr W&M
  7. Dion van Dijk Jr.:
    2 maart 2015
    Hallo lieve schatten,

Wat heerlijk toch om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken van jullie avonturen daar in t verre Zuid Amerika.
    Kijken er echt naar uit.
    Zo weten we ook dat jullie vandaag, 2 maart , gaan vertrekken naar Bolivia, alwaar een van jullie hoogtepunten het bezoek aan de zoutvlaktes is.
    Heb dit op google opgezocht en dit lijkt me echt geweldig imposant om te zien.
    Wij reizen met jullie mee en zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen in Bolovia.
    Goede reis en weer tot mails , apps, of misschien wel facetime. Wie weet.
    Blijf genieten , dan doen wij dat ook.
    Liefs. Dion en Rosien